Je hebt een gloednieuwe website laten maken voor jouw onderneming. En waarschijnlijk heb je ook een Facebook pagina. Misschien heb je zelfs een Instagram pagina. Toch heb je het gevoel dat je jouw doelgroep niet zo makkelijk kan bereiken als je zou willen. Je wil meer uit jouw online aanwezigheid halen. Maar hoe doe je dat? Lees even onze tips!
Duidelijke KPI’s en doelstellingen
Om meer uit je online aanwezigheid te halen, is het interessant om even op papier te zetten wat dat juist betekent voor jou. Welke doelstellingen wil je behalen en wat wil je juist bereiken met die online aanwezigheid? Dit kunnen verschillende zaken zijn zoals bijvoorbeeld:
- Merkbekendheid bij bestaande en nieuwe klanten
- Leads genereren
- Een sterke online community creëren
- Je online verkoop een boost geven
Zet een call-to-action in de kijker
Nu je een goed beeld hebt van de doelstellingen die je wil bereiken, kan je een opvallende call-to-action in de kijker zetten.
Is jouw doel om jouw online verkoop een boost te geven? Zorg dat voor een makkelijk koopproces voor je bezoekers. Zorg dat ze makkelijk de ‘winkelwagen’ vinden.
Wil je een online community creëren? Publiceer berichten en artikels die een reactie van je lezers uitlokken.
Iedere doelstelling heeft een verschillende aanpak en daar kun je op inspelen door de juiste dingen goed in de kijker te zetten.
Wees aanwezig op verschillende kanalen
Naast jouw website, zorg je best ook voor een sterke aanwezigheid op sociale kanalen. Selecteer de juiste kanalen die bij je doelgroep passen. Zo is Facebook een robuust platform dat door een groot deel van de bevolking gebruikt wordt, maar ook TikTok of Instagram kunnen een interessante aanvulling zijn op je huidige online aanwezigheid.
Breng een duidelijke boodschap naar buiten
Een merk of bedrijf dat een rechtlijnige boodschap naar buiten brengt, blijft hangen bij internetgebruikers. Wanneer je bovendien die boodschap ook nog eens kan afstemmen op je doelgroep, dan zal jouw bedrijf of product makkelijker in het achterhoofd van je bezoekers blijven zitten. Ze herinneren jouw merknaam en zullen in de toekomst sneller geneigd zijn om bij jou te shoppen!