Unieke vormen van content voor bedrijven

Verschillende soorten content helpen om contact te leggen met klanten. Vaak zijn verschillende vormen ideaal om gebruikers te bereiken en met hen in contact te komen. Je kan op twee manieren aan content komen. Je kan het zelf doen, maar je kan het ook uitbesteden. Een professional schrijft gemakkelijk jouw teksten of je kunt een specialist bijvoorbeeld een animatie laten maken.

Wat is unieke content?

Unieke content is online inhoud die gemaakt is om volledig anders te zijn dan wat er al op internet staat. Het is belangrijk omdat het de zoekmachine optimalisatie (SEO) kan verbeteren. Het tegenovergestelde is duplicate content, wat inhoud is dat woord-voor-woord al bestaat. In tegenstelling tot unieke inhoud, presteert duplicate content niet goed met betrekking tot SEO.

De 5 populairste soorten inhoud

1. Blog posts

Blogs zijn vaak het centrale onderdeel van content marketing strategie. Blog posts duren meestal niet lang om te schrijven, worden gemakkelijk gevonden door Google en gebruikers lezen en delen ze graag. Het is een snelle manier om waarde te bieden tegen een relatief lage kostprijs.

2. White papers

White papers zijn inhoud met veel informatie die oplossingen en gegevens over een bepaald onderwerp bieden. De focus ligt hier op de details. White papers moeten altijd gericht zijn op een specifiek probleem en een oplossing bieden.

3. Ebooks

Ebooks zijn geweldige lead magnets. Hoewel het meer tijd en geld kost om ze te maken, kun je het proces uitbesteden aan een ervaren freelance schrijver. Veel ebooks besteden veel tijd aan het vertellen waarom het bedrijf zo geweldig is. Dit overtuigd gebruikers niet om te converteren. Je kunt je product aanbevelen als een oplossing voor een probleem, maar dat zou niet meer dan 10% van het ebook moeten zijn.

4. Infographics

Met infographics kun je veel informatie in één afbeelding laten zien op een manier die visueel interessant en gemakkelijk verteerbaar is. Je hebt bijvoorbeeld vijftien verschillende statistieken, wat zie je dan liever? Een infographic met visuele voorstellingen, grafieken en diagrammen of gewoon een opsomming?

5. Video

Video wordt niet altijd geassocieerd met “content marketing”, maar dat zou het wel moeten. Het is dynamisch, boeiend, en gebruikers kijken eerder video dan dat ze tekst lezen. Overweeg dus om video op te nemen in je contentmarketingstrategie.

Conclusie

Of je nu een klein bedrijf of een internationaal bedrijf bent, het creëren van unieke content is de sleutel om consumenten aan te moedigen je producten of diensten te kopen. Je zult verschillende soorten content moeten creëren om succesvol te zijn.

Share